П`ятниця, 16.04.2021, 14:45
Вітаю Вас Гість | RSS
Вітаємо Вас на офіційному сайті Комунального закладу "Мартівський ліцей Печенізької селищної ради Харківської області"
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 281
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Besucherzahler
счетчик посещений

Інклюзія в освіті

Мета інклюзії в освіті полягає у ліквідації соціальної ізольованості (виключення), що є наслідком негативного ставлення до поняття різноманітності. Відправною точкою цього поняття є переконання, що освіта є одним із основоположних прав людини і основою для більш справедливого суспільства.На міжнародній конференції ООН з питань освіти, науки і культури «Інклюзивна освіта: шлях у майбутнє», яка проходила у Женеві в 2008 році, відмічалося, що запровадження інклюзії в освітній сфері не є другорядним, а центральним питанням для забезпечення високоякісної освіти і створення більш інклюзивних суспільств.Соціальна модель розуміння інвалідності стала альтернативою медичної моделі, яка в першу чергу , була спрямована на корекцію розвитку осіб з особливостями психофізичного розвитку чи осіб з особливими потребами.

Інклюзивна освіта визнає, що всі діти можуть повноцінно навчатися, а їх відмінні особливості гідні поваги та є джерелом навчального досвіду для всіх учасників навчально-виховного процесу.

Інклюзивна освіта – це освітня технологія, яка передбачає навчання й виховання дітей з особливими освітніми потребами у звичайному навчально-виховному закладі, де створені відповідні умови для забезпечення максимальної ефективності навчального процесу.


 

Інклюзивний навчальний заклад

Інклюзивний навчальний заклад – це заклад освіти, який забезпечує інклюзивну модель освіти як систему освітніх послуг, зокрема:

  • адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання;
  • використовує існуючі в громаді ресурси;
  • залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей;
  • створює позитивний клімат у шкільному середовищі.

Керівники навчальних закладів відіграють важливу роль в адаптації шкіл до дітей з особливими освітніми потребами. Вони повинні розробляти та застосовувати більш гнучку процедуру управління, перерозподілу навчальних ресурсів, урізноманітнення можливостей навчання, мобілізації взаємодопомоги, підтримку учнів, які відчувають труднощі у навчанні, і розвитку тісних стосунків із батьками і громадою. Успішне управління школою залежить від активної і творчої участі учителів і персоналу, а також розвитку ефективної взаємодії та роботи у команді для задоволення потреб учнів.

Основні принципи інклюзивного навчального закладу полягають у тому, що:

  • діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними;
  • школи мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання;
  • забезпечення якісної освіти для всіх дітей шляхом розроблення відповідних навчальних планів, здійснення організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів і партнерських зв’язків зі своїми громадами;
  • діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для успішного процесу навчання;
  • інклюзивні навчальні заклади є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими освітніми потребами та їхніми однолітками.

Інклюзивні навчальні заклади мають забезпечити інклюзивний підхід, який полягає у створенні умов однакового доступу до освіти всіх учнів.

Ключовий принцип, який лежить в основі інклюзивного підходу, полягає в тому, що школи мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. До їх числа належать діти з порушеннями психофізичного розвитку, безпритульні і діти, котрі належать до мовних, етнічних чи культурних меншин та інші.

Вхід на сайт
Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Архів записів
Радимо відвідати сайт

Міністерство освіти і науки України

Департамент науки і освіти України

Портал Академії

Печенізька селищна ради

Портал відділу освіти Печенізької селищної ради

Портал Профспілки працівників освіти і науки України

Наші колеги
  • Новобурлуцька гімназія
  • Печенізький ліцей
  • Артемівський ліцей